Τα σενάρια φρενάρουν το Netflix . Πριν από λίγες ημέρες, στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, σε συζήτηση για το μέλλον της παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου, μίλησε ο επικεφαλής του διεθνούς τμήματος του Netflix, Alex Long, ο οποίος επιβεβαίωσε πως υπάρχει ενδιαφέρον να περιλάβει η διεθνής πλατφόρμα και ελληνικό πρόγραμμα.

Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί μέχρι σήμερα το Netflix, το 90%του περιεχομένου του οποίου προέρχεται από αγορές από όλο τον κόσμο, δεν διαθέτει ελληνική σειρά.

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Αιτία είναι το ελληνικό σενάριο. Μόνο τη φετινή σεζόν προβάλλονται περί τα 30 σίριαλ. Η παραγωγή μυθοπλασίας λόγω της γενναίας κρατικής επιδότησης μέσω ΕΚΟΜΕ, σχεδόν στο 40% της δαπάνης παραγωγής, γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη μετά την καθίζηση τουλάχιστον οκτώ ετών.

Η βιβλιοθήκη σειρών μυθοπλασίας από την έκρηξη που έφερε η ιδιωτική τηλεόραση, από το 1994 και μετά, αριθμεί περισσότερους από 600 τίτλους κάθε είδους. Τη μεγάλη διαφορά όμως στις σειρές του Netflix, αλλά και των άλλων πλατφορμών, ειδικά στις σειρές ευρωπαϊκής παραγωγής (ισπανικές, βρετανικές, σουηδικές. δανέζικες, πορτογαλικές), την κάνει το σενάριο.

Ιστορίες που πατάνε στα πραγματικά κοινωνικά προβλήματα της σημερινής κοινωνίας: Κακοποίηση και βία κατά των γυναικών, προσφυγιά-μετανάστευση. αστυνόμευση-καταστολή, σενάρια πολέμου και διαπλοκής, διαφθορά στην πολιτική-δικαστική εξουσία, στην Αστυνομία, εγκληματικότητα. ναρκωτικά, ανεργία.

Αυτά είναι οι κεντρικοί άξονες γύρω από τους οποίους χτίζεται η ιστορία και με την προσωπική -συνήθως τραυματική- ιστορία των πρωταγωνιστών στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών σίρι-αλ. Υπάρχουν σειρές που βγάζουν πλή-ρως διεφθαρμένες αστυνομικές ηγεσίες [Νορβηγία) και αποκαλύπτουν τις ανισό-τητες του συστήματος απέναντι στους με-τανάστες, δράματα, αστυνομικά, σαπου-νόπερες. Είδατε ποτέ τέτοιες ελληνικές σειρές; Πάντως, το ενδιαφέρον υπάρχει, με το «Ετερος εγώ» και το «Κομάντα και Δράκοι» να πλησιάζουν κοντά.