
Η Ρένα στο Γουέμπλεϊ: Όταν η Βλαχοπούλου ταξίδεψε για τον Παναθηναϊκό
Gossip
Το καλοκαίρι του ’71, η Ρένα Βλαχοπούλου βρέθηκε στο Λονδίνο για να δει τον Παναθηναϊκό στον τελικό του Γουέμπλεϊ. Μια αληθινή ιστορία που συνδέει το ποδόσφαιρο με το σινεμά...Μια σπάνια φωτογραφία από το Λονδίνο του ’71 αποκαλύπτει κάτι παραπάνω από ποδοσφαιρική τρέλα: την Ελλάδα που ταξίδεψε στο Γουέμπλεϊ, με πρώτη και καλύτερη τη Ρένα Βλαχοπούλου.
Ήταν Ιούνιος του 1971 όταν η Ρένα Βλαχοπούλου, στο απόγειο της καριέρας της, ταξίδευε στο Λονδίνο για τον τελικό του Κυπέλλου Πρωταθλητριών. Στο πλευρό της, ο Ανδρέας Μπάρκουλης και ο Γιώργος Κατσαρός. Προορισμός: το Γουέμπλεϊ. Σκοπός: να δουν από κοντά τον Παναθηναϊκό να γράφει ιστορία απέναντι στον Άγιαξ.
Η φωτογραφία –σπάνια, ασπρόμαυρη, σχεδόν θεατρική– μαρτυρά μια άλλη εποχή. Όχι μόνο για το ελληνικό ποδόσφαιρο, αλλά και για την pop κουλτούρα της χώρας. Γιατί εκείνο το ταξίδι δεν ήταν μια απλή εκδρομή. Ήταν κομμάτι μιας ευρύτερης, μαγικής σύμπτωσης: το γήπεδο, ο κινηματογράφος, η Ελλάδα που ονειρευόταν.
Ένα χρόνο μετά, το 1972, η Ρένα θα έφερνε αυτόν τον πυρετό στην οθόνη. Η κωμωδία «Η Ρένα είναι Οφ-Σάιντ», σε σκηνοθεσία Κώστα Καραγιάννη, θα γινόταν κλασική: ο Νίκος Γαλανός εμφανίζεται ως Χούλιο, ένας σούπερ σταρ των γηπέδων, και η Ρένα —στο ρόλο μάνας-μάνατζερ— σατιρίζει με τον τρόπο της την τότε άνθηση του ποδοσφαιρικού θεάματος. Ένα φιλμ που πλέον διαβάζεται σαν νοσταλγική αποτύπωση της Ελλάδας που ζούσε με πάθος κάθε φάση — εντός κι εκτός γηπέδου.
Ακόμα πιο ξεχωριστό: στο πλευρό της Ρένας, σε μια από τις πιο ιδιαίτερες παρουσίες της ταινίας, η νεαρή τότε Ελίζα Βόζεμπεργκ στην πρώτη και μοναδική κινηματογραφική εμφάνιση της καριέρας της.
Η Ρένα δεν ήταν απλώς «εκτός παιχνιδιού» όπως λέει ο τίτλος. Ήταν πάντα μέσα στη ζωή, μέσα στον ρυθμό της εποχής, και όπως αποδείχθηκε… και μέσα στα γήπεδα. Από το Γουέμπλεϊ, μέχρι την ελληνική κωμωδία, πάντα στην εξέδρα με το πιο δυνατό χειροκρότημα.